Avaleht /

tellitavad koolitused

/ VASTUTUST VÕTTEV JA ENNASTSÄÄSTEV SUHTLEMINE 2-päevane (16 tundi) praktiline koolitus

VASTUTUST VÕTTEV JA ENNASTSÄÄSTEV SUHTLEMINE 2-päevane (16 tundi) praktiline koolitus

Grupi suurus
kuni 20 inimest

Lisainfo

Koolituse kirjeldus

Koolitusprogrammi läbinuna on osalejad:
• mõistab suhtlemises kehtivaid seaduspärasusi ja suudab täpsemalt määratleda oma vastutust suhtlejana;
• teadvustab valitud vaatenurga ja hoiaku mõju suhtlemisprotsessi tulemuslikkusele
• on analüüsinud enda rolli suhtlejana, oma suhtlemisvõimekust ja arenemisvõimalusi;
• on harjutanud eesmärgipärast eneseväljendust;
• on praktiseerinud aktiivse kuulamise ja enesekehtestamise võtteid;
• suhtlemiskompetentsus on tõusnud;

1. PÄEV
Omada suhtlemisel valikuid on parem kui valikut mitte omada.
SISSEJUHATUS
Eesmärk: Saada omavahel tuttavaks, täpsustada ootusi ja eemärke, häälestuda koolituse teemale, tutvuda aluspõhimõtetega.
• Kokkulepped, eesmärgid ja ootused
• Lahenduskeskne lähenemine suhtlemisele ja koostööle
• Vastutuse ja valikute tähendus tööalasel suhtlemisel: kes vastutab suhtlemise mõju eest ja miks?
Loov sissejuhatav koostööharjutus
Grupiarutelu

Suhtlemise mõjukus ilmneb vastuseks saadavas reageeringus.
MÕISTMINE JA MÕJUTAMINE SUHTLEMISPROTSESSIS
Eesmärk: Mõista suhtlemisprotsessi olemust ja teadvustada valitud vaatenurga ja hoiaku mõju suhtlemisprotsessi tulemuslikkusele.
• Kasulikud fookused suhtlemisel: eesmärk, võimalused-lahendused, õppetund, heakskiit
• Inimlikud vajadused ja nendega arvestamine suhtlemisprotsessis
• Erinevate vaatenurkade (tajupositsioonide) kasutamine suhtlemissituatsioonide hindamisel
• Oma sisemise tarkuse ellurakendamise võimalused suhete juhtimisel
Grupiarutelu ja juhtumite analüüs
Tajupositsioonide vahetamise meetodi demonstratsioon ja rakendamine
Simulatsiooniharjutus

Pole tähtis, mida kavatsesid öelda, vaid kuidas sinust aru saadi.
KEELE VALITSEMINE
Eesmärk: Teadvustada keele mõjujõudu ja harjutada eesmärgipärast eneseväljendamist.
• Selged info edastamise viisid: korralduse andmine, palve esitamine, äraütlemine, tunnustamine ja konstruktiivne tagasiside
• Levinumad sõnastuskarid ja nendest hoidumine
• Info moonutuste, kustutamiste ja üldistamiste täpsustamine
• Keele vägi: poolt ja vastu häälestamise levinumad viisid, positiivse ja negatiivse mõjuga sõnad
• Ennastkehtestava ja teist osapoolt arvestava sõnalise eneseväljenduse „kuldreeglid“
Keelemudelite rakendamine rollimängus
Harjutus väikestes rühmades
Grupiarutelu

Inimese väärtus tuleb tõeliselt ilmsiks siis, kui teda mõistetakse.
MÕISTMISE KUNST
Eesmärk: Analüüsida mittemõistmisest tulenevaid tüüpilisi probleeme koostöös ja saada teadlikuks mõistmisele tuginevate koostöösuhete alustest; omandada suhtlemispartneriga sobitumise ja aktiivse kuulamise võtted.
• Mõistmine kui koostööle häälestamise ja vastupanu ületamise mõjus vahend
• Mõistmine ei võrdu nõustumine
• Suhtlemispartneri mõistmist toetav tähelepanu suund ja emotsionaalne seisund
• Levinumad kuulamistõkked ja nende ületamise võimalused
• Suhtlemispartneriga sobitumise ja aktiivse kuulamise võtted
• Tugevate koostöösuhete kujundamise 5 sammu
Juhtumite analüüs
Grupiarutelu
Tehnikate demonstratsioon ja rakendamine simulatsiooniharjutuses
Koostööharjutus

2. PÄEV
Mida rohkem on meil valikuid, seda suurem on me mõjukus.
ENDA POSITIIVSE MÕJUJÕU SUURENDAMINE
Eesmärk: Õppida mõistma ja suhtlemisel arvestama erinevusi inimeste mõtlemis- ja käitumisstrateegiates.
Erinevad eelistused info vastuvõtmiseks – meelesüsteemide eelistused
Suhtlemispartneri eelistatud meelesüsteemi väljaselgitamine vestluse käigus
Tegevust suunavad erinevad mõtlemismudelid – metaprogrammid
Metaprogrammide arvestamine motiveerimisel ja info edastamisel
Eneseanalüüs „Oma eelistatud meelesüsteemi kindlaksmääramine“
Harjutus paarides
Harjutus väikestes gruppides
Simulatsiooniharjutus

Koostöö tugevus ilmneb selles, kuidas me raskustega toime tuleme.
VASTUOLUDE KÄSITLEMINE JA KONFLIKTIDE LAHENDAMINE
Eesmärk: Teadvustada tulemusliku konfliktide lahendamise aluseks oleva võit-võit mõtteviisi põhimõtted ja harjutada konfliktide lahendamise protsessi juhtimist.
Võit-võit lähenemisviis konfliktide ja vastuolude käsitlemisel
Konfliktide tulemusliku lahendamise eeldused
Konflikti faasid
Konfliktide lahendamise 6-astmeline mudel
Konflikt kui õppetund: ebaefektiivsed käitumisviisid konfliktolukorras
Toimetulek teise inimese negatiivsete emotsioonidega
Eneseväärikuse ja teisest lugupidamise säilitamine
Konfliktilahendusprotsessi ohjamise kuldreeglid
Juhtumite analüüs
Rollimäng
Rühmatöö ja arutelu

Kui oleme andnud endast parima, võime tulemusi oodata rahuliku südamega.
J. Lubbock
KOKKUVÕTE
Eesmärk: Analüüsida iseenda tugevusi ja arenguruumi, võtta isiklikud arenguülesanded ja jõustada üksteist nende eesmärkide saavutamisel.
• Kokkuvõte koolitusel omandatust
• Oma tugevuste ja arenguvajaduste hindamine
• Kooskõlaline iseendaks olemine – arengu ja muutuste tasandid
• Isiklike arenguülesannete võtmine
Enesehindamine
Harjutus väikestes gruppides

Sihtgrupp

kõik suhtlemiskompetentsuse täiustamisest huvitatud

Lisainfo ja kontakt

Koolituse läbiviija: Ave Eero / Viive Einfeldt / Külli Loomann (üks kolmest NLP treenerist)
Koolituse toimumiskoht: kokkuleppel tellijaga
Koolituse toimumisaeg: kokkuleppel tellijaga
Koolituse maksumus tellitud grupile: 1500 eurot, millele lisandub 20% km
Mob 56464265
Email: nlpinstituut@nlpinstituut.ee